click here

Lepak sebentar bersama KL dan Tisu...





"Haa saya ada satu teka teki.." sampuk Z( bukan nme sebenar)_
memecah kebuntuan kepala kami berempat dalm suasana di sebuah kedai mamak al-kayan
"teka-teki berbunyi begini..apa kaitan KL dgn tisu...??, haa...cuba teka...!!"
"emm..." itu saje perkataan yg kami boleh kata sejurus soalan teka-teki itu disuarakan oleh seorng prempuan yg berjambul rmbut di depan serta berkaki ayam..
dlm benak hati ku terdetik suara yg nyaring menjerit "sewel betul la minah nie.., aku tgh mengantuk ade ke ptut bagi teka teki yg pelik- pelik..kentut karang!!"

maka mmber aku disebelah dgn muka ala-ala nk kena pelempang menjawab dgn suara yg gedik...
" wa rse jawaBan nya ialah...rrraaa.... rrrraraaaa"

"hish x boleh jadi nie..!" bisikan saiton menerjah kedalam hidung aku lalu aku terus HHaaaacccium!! "Ane oi Ane!! mane makanan aku nie!!"
nafsu serakah aku meningkat..
ape tidak ade perasaan keperikebinatangan ke Ane-Ane kt mamak nie..!

Sambil menunggu pesanan, kepala dan mata aku berpusing kekiri dan kanan memerhatikan gelagat orang yang sedang melantak makanan dengan lahap..

"haa..!! sye tahu jawapan nya..!.."sampuk mmber prempuan lagi sekor..
" sye rse jawaBan nya ialah...rrraaa.... rrrraraaaa"

aku melihat ke dahi Ane yg berkerut sgt dlm..klu boleh nk berlipat semua kulit-kulit didahi Ane tersebut..
sejam kemudian,aku menerima beberapa air yg dipesan tdi..
meminum banyak air, membuatkan aku mesra tandas. Silap2, mangkuk jamban kt kedai mamak pun bosan menghadap anu aku
.........................................................................................................................................................................

..

"apa kaitan KL dgn Tisu..??"suara bisikan hatiku menerjah lagi..
melihat cawan yg mmpunyai ais didalmnya, bersebelahan dgn tisu merah..

"keting-keting keting...!" bunyian Ane-Ane menusuk roti canai dgn rakus..
aku melihat tgn nye sempat mengesat peluh di dahi lalu terus mngangkat roti trsebut mengunakan tagnnya ke atas pingan...
"dah la malas nak layan korang..ha..jawapannya ialah ....
jeng-jeng jeng...AIS dlm Cawan...."haha..ape la senang gitu p0n korang x bole jawab..hahah"

"????????..."aku terpinga-pinga...

apekah yg sudah berlaku keatas pemikiran para wanita skrang..??..




*pernahkah anda mengalami teka-teki seperti ini???..
*Hampeh..
..






2 comments:

AnAk iBu said...

wah, mang lukis seniri ke kartun neh semua. okeh teruja sgt sampai dah tulis kat cbox pon nak komen lagi. cantik ah.

arkzamdarkdeng said...

anak ibu>> haha,memang lukis sendiri tpi x lah cantek sgt pon..ape2p0n thankz sbb melawat blog saya..:)

Post a Comment

Histat