click here

Pre intern# day3







summary day 3: Safety and Health Officer mengamuk


komen:

- bru masuk, gua dah ada kerja
- naseb baek x follow kak safety officer...
- skrang start hati2 dgn akak safety oficer...
- merupakan manusiayg lemah lembut dan cepat ketawa walaup0n x lawak sslain pling akrab dan jadi tpt mengadu berbual gua (dlm mse 3 hari nie la gua rse )...tpi once gua
bersalah...konfem2 gua kena makian nnti..takut siot...
- sejarah---->> had ordered the company to stop production twice because of engineer
and manager not obey the safety rule inside the production room ...Wow! pangkat yg sungguh
besar dri manager syarikat...
- skrang meja die sblah meja aku.....aura takut still ada..damn! kenapalah gua yg newbie kena
mnjadi saksi pergaduhan mcm nie...hilang mood siot...haha

psst:::
*tdi supervisor kilang dtg dgn muka takut jumpa akak nie..discuss psl safety minta x antar kt orang atasan Safety officer amenda ntah.....gua nk tergelak tpi control macho....nada akak still dgn tegas...bila cakap dgn gua...lembut giler...2 personaliti kot..xp0n die dtg bulan
* gua tegur awek cun Hr time nk blik...dan die senyum...wow! crushing gua.. jgn termimpi sudah
* sok gua x nk g family day company...woohooo...



------------------------------------------------------------------------------------------------

fakta safety n health officer(S&H)_______[ apa yg akak ni bgtaw la]

- pakai helmet keselamatan WARNA MERAH...
- market skrang tinggi
- tiap company yg tpt kerja ada 80% bahaya kepada kecederaan serius wajib ada(S&H oficer)
- 80% macm tpt kerja tue snang bawak kematian
- tpt gua memang bahaya siot..machine besar2 dgn crane2 kiri kanan...fuh!
- S&H officer wajib ada buku hijau--kena g khusus 4stage, ada test..
- antara orang besar dlm company berkaitan safety...boleh arah stop production company yg mana boleh bwk kerugian besar...
-skrang malaysia perlukan 22000[anggaran] S&H officer..
- nk details laen.." gi google sendiri"

************************************************************************************




7 comments:

Anonymous said...

oo.. buat internship eyh.. wahh.. bakal engineer la ni.. xpa, bersusah susah dulu, nanti keje, buli yang junior plak.. huu.. all the best..^^

faris. said...

wahh. kerja juga ke bro? asal tak follow bulard, aso dan lamy?? haha rindu beb ko..

MuazamKhalid_arkzamdarkdeng said...

Noor Fatin Nadia Ismail>> haha..tq

Faris>>...banyk makan kos klu ikut diorang...aku nk wat dekat2 ngan umah je...

D-SIM said...

ahahaha..stail gak hidup bekerje~

MuazamKhalid_arkzamdarkdeng said...

D-SIM >> lagi stail klu ada kerja tido tpi duit gaji masuk...hahah...

nurkaloi said...

haaachiuuuumm
dtg sini harus bersin kann
ok kaloi renang sambil bersinn

awek hr memang selalu terbaik
wa jeles..

MuazamKhalid_arkzamdarkdeng said...

nurkaloi>> bagus...berenang la... jgn lupa sedut semua virus2 yg ada kt sini...

Post a Comment

Histat