click here

AKU dan petang


Pelangi itu statik,
statik itu tenang


entah la..
jiwa laki di ptg hari nie
serabut..
xde nota hentinya..
bila pikirkan itu, ini pula dibimbangkan
bila dipikirkan ini,sana pula di lebihkan..
takut kepelikan tidak menepati normaliti majoriti manusia palsu
kosong masih
penuh angan2
x sudah dgn 1001 godaan
atau apakah ada mungkin "kau" sugguh percaya dgn itu omongan kosong..
PELIK!
ketenangan mudah disalah erti dgn tfsiran sebenar
kau aku lari dri landasan ketenangan
cantik?
yes,absolutely rit!
but what about in the eyes of ALLAH
unik ke ketengn sperti mne "kau"mahukan
dibaling sambutsorak..
nmun biler hilang kepingan itu,
brbakul-bakul carut makiansumpahan
nmpaknya aku terBODOH dgn bisikan Syaitan..
aku buntu
terbuntu dgn kebuntuan itu...
tuhan
oh tuhan.....
indah sugguh pelangi yg ko timbulkan petang sunyi nie
trima kasih tuhan..
kerna mmbukakn hatiku mengintai di balik jendela
jelas kelihatan dri tingkap V3E-tingkat dua
pelangi= indah
**muhasabah diri-senyum**

*adakah aku pling derita dlm dunia ini?**

*-senyum kembali-*

tuhanku indah sungguh nikmat mu
sekelip mata ko senyumkan hati ku yg hitam pekat ini..alhamdullilah


---------------------------------------------------------
Allah bawa manusia pada hari akhirat
ambilnya manusia PALING DERITA dalam dunia ini..
Allah ambil dia dan dimasuk celup ke dlm syurga...
kemudian dikeluarkan ...dan ditanya
"wahai fulan, adakah kau merasa derita dalam hidup ini?"
katanya" TAK! aku x pernah derita p0n dalam hidup ini"
sekelip mata dlm syurga, lupa cerita derita..

kmudian,
allah celupkan manusia PaLING NIKMAT di dunia ini
dicelupkan jasadnya dan raganya ke dlm neraka
lalu di keluarkan dan ditanya
"adakah kau merasa nikmat dlm dunia ini?"
katanya" aku x pernah merasa nikmat dlm dunia ini"
hanya dgn satu celupan dlm neraka
lupa segala nikmat yg ada dlm hidupnya.

(hadis riwayat imam muslim:)

0 comments:

Post a Comment

Histat