click here

Trip to Cameron Highlands

Kesibukan + keletihan buatkan aku kurang update blog aku nie..
byk kerja nak dilakukan..
alhamdullilah pada 5 dan 6 july, satu "family day" oleh komiti "National Green Conventiona(NGC)" telah selamat diadakan di Cameron Highlands.yg best ,kami hanya mmbayar Rm 30 ringgit lebih je..
...

Kami berangkat tepat pada pukul 8 pagi 5 july 2010 dgn menaiki bas UTP…

Perjalan kami mngambil masa selama 3 jam lebih kot..

aku sering kali tertewas dgn pujukan kerusi bas empuk yg mengajak aku utk meninggalkan seketika dunia yg indah ini ditambah keadaan jalan yg sgt menyilukan dan memeningkan walaupon acap kali aku cuba menentangnya dgn cuba membaca buku “Poor Dad and Rich dad” kepunyaan syaril Azril..

permandangan sekitar Cameron sungguh indah.

Destinasi kami yg pertama ialah Mardi..




"Stesen Mardi berada di TANAH RATA"


"panas yg sempoi2 bahasa"



"wahai bunga,sudikah ko mengahwini aku,akan aku jaga anak2 kita bersama"


"ko nak ajak aku keluar?mane bole,aku skrang dlm sgkar,ko g la maen dgn lembu2 kat atas bukit sana.."


Di situ kami mengadakan aktiviti pertama iaitu..

Mendengar taklimat ringkas oleh En.Mustapha Kamal serta dibawa berjalan melawati ladang2 di mardi oleh beliau. seterusnya ice breaking dan dilanjutkan dgn aktiviti explore race..

Kemudian kami mengupah seorang pekerja disitu utk mmbuat icecream strawberi yg enak brharga RM2..



ice cream cmpuran syrup strwberi



Keadaan panas sempoi2 bahasa amat memilukan kulit2 kami ditmbah dgn angin nyaman yg terik mengakibatkan kami kurang penat melakukan byk aktiviti semasa explore race.. suasana amat berbeza skali dgn di utp..

Kemudian kami checkin di hotel yg agk stylo iaitu hotel cool ape ntah..

Memilih Fahmi,syaril dan lami sbagai roommate memng amat memeningkan kepala..

Aktiviti seterusnya ialah makan malam barbeque dan performance oleh group yg telah dibahagikan dan group aku mendapat task membuat Drama..





gadis2 NGC




Tepat jam 12.01,kami dibenarkan pulang ke bilik masing2..

Waktu begini aku mengambil peluang berjalan di sekitar pekan berdekatan dgn hotel kami ..

Sgt menyeramkan suasana disana..dgusan Lami yg kepenatan sgt kuat didengari oleh kami bertiga..

Setiap saat kami berjalan di luar terasa seperti aircond mengekori kami..aircond Cameron yg asli.


"ko tgh buat pe tue?"

"memerut! "


Smpai mase utk melihat Netherland dan Uruguay beraksi di kacaTv bilik kami tetapi kelihatan Tv tersebut gembira melihat aksi kami tidur kepenatan didepan beliau..musnah harapan melihat Netherlands lawan..




Hari kedua,aktivit kami ialah jungle trekking di Gunung Brinchang..

Disini juga kejadian yg x tersangka belaku pada diri ..kesejukan udara asli dri Cameron highlands menyebabkan aku tewas dgn nafsu aku utk tidak mandi di pagi hari..

Dlm prinsip aku jika x mandi, maka juga tidak akan aku kosongkan tangkungan pundi kencing ku..

dan prinsip ini memakan diri aku..

dri bwh tapak gunung Brinchang sampai ke puncak gunung perkataan yg asyik aku sebut ialah “Tandas!”.

Nasib Baek jalan menuruni Gunung tersebut sgt meyenangkan keadaan takungan aku serta dibantu oleh Renjer hutan yg stylo-mylo(abg sani)....

Kami bertemu dgn ladang2 teh yg sgt indah serta tempat utk melepas hajat yg sgt indah dah sgt private..


"gaya kuak monyet"


"klu la utp sesejuk begini mesti...emmmm"

"sigh"


Perjalanan kami menuruni gunung tersebut yg sepanjang lebih 10 km amat memeningkn kepala smbil merasai hujan dri Cameron highlands..

Kami kembali ke hotel utk checkout..dn berakhirlah family day kami yg amat singkat sekali..

Dri pemerhatian aku, tpt ini amat sesuai atau boleh dikatakan syurga utk para wanita utk bershopping serta bergambar..abis semua pokok2 bunga di Cameroon menjadi mangsa kerakusan bergambar oleh para wanita smbil berposing ala-ala Hindustan bergolek-golek comel..

Pokok bunga,jgn katala,selagi x muat keta, slagi tue la nk msukakn semua jenis bunga yg ada di Cameroon.


"ini bukan aksi paranormal berkabus tebal ,tpi realiti"


"family day NGC 2010"

2 comments:

faris. said...

peh, tak ajak ann.
wei final worldcup, lepak a jom

MuazamKhalid_arkzamdarkdeng said...

faris>> lepak mane dowh??

Post a Comment

Histat